De vergadering van vorige week donderdag had enigszins een dubbel karakter. Want we keken terug op het verloop en de voortgang van gedane en lopende zaken maar gaven ook aanzetten tot een goed vervolg van het net gestarte jaar.
Allereerst bespraken we de ALV. We hebben daar een goed gevoel over, al waren er ook wat scherpe vragen. Ook stonden we stil bij het drietal recente overlijdens van prominente Herculanen en de manier waarop daar aandacht aan is besteed. Voor ons was dit passend bij het clubgevoel. En we evalueerden de ervaring met de nieuwjaarsborrel en de uitreiking van de Charles Nicolaïbeker. De meningen hierover zijn nog niet eensluidend. We gaan dat dus nogmaals bezien een volgende keer.
Verder bespraken we de ideeën met betrekking tot communicatie en zichtbaarheid in de (sociale) media. Een terugkerend en weerbarstig onderwerp waar we concreter aan willen gaan werken. De financiën bleven dit keer onbesproken vanwege de afwezigheid door ziekte van de penningmeester en de ontwikkelingen rond het paviljoen en het complex werden kort besproken.
We stonden langer stil bij de voorbereiding van de extra brainstormbijeenkomst van zaterdag 25/1 a.s. waarop we, voor het eerst in een aparte setting en met hopelijk voldoende tijd, met elkaar gaan nadenken en uitwisselen over de plannen op kortere en langere termijn. We proberen daar algemene kaders en uitgangspunten op clubniveau te formuleren en geven de afdelingen de ruimte om hun plannen en wensen over het voetlicht te brengen. Hetgeen zou moeten leiden tot een actiepuntenlijst om aan te gaan werken. We gaan zien wat dit experiment ons gaat opleveren.
Andere lopende zaken die passeerden waren de klachtenregeling en de contributiediscipline. Waarover later meer. En we maakten ons gebruikelijke rondje langs de velden, de actiepuntenlijst, het verslag vorige keer en de rondvraag.
Al met al een soepele vergadering. Hopelijk een voorafschaduwing voor hoe we in 2025 aan de slag kunnen gaan.
Iets over tienen konden we afsluiten.
Frank van den Heuvel