Begin februari hebben wij met een aantal Herculanen om de tafel gezeten om te brainstormen over het idee om op een nieuwe manier een boost te geven aan de onderlinge verbondenheid binnen de vereniging. Immers heeft dit ons allemaal veel gebracht door de jaren heen: vriendschappen, relaties, sportplezier en bovenal veel mooie verhalen om te vertellen aan de (klein)kinderen later. Daarnaast heeft het ook voor vele een zakelijke opbrengst gehad: nieuwe opdrachtgevers, connecties met bepaalde expertise en een groot netwerk om mensen te bereiken. En zeker in deze heftige en afstandelijke tijd is het van levensbelang dat wij met elkaar verbonden zijn en elkaar helpen, op welke manier dan ook!
Kern van ons gesprek was hoe wij met elkaar van betekenis kunnen zijn voor eenieder. Binnen de vereniging bestaat een ongelofelijk groot netwerk met daarbij veel sociaal kapitaal. Dit sociale kapitaal, ook wel de kracht binnen een club om vorm te geven aan de sociale organisatie, is een belangrijke bouwsteen voor de toekomst van onze vereniging. Daarom leek het ons een mooi moment om te starten met de Hercules Community. De Hercules Community staat voor een netwerk van betrokken Herculanen/Herculienen, sponsoren, vrijwilligers en andere betrokkenen bij de vereniging. Binnen deze community wordt het mogelijk om met elkaar te communiceren, elkaar om hulp te vragen, ideeën uit te wisselen en een sociale of zakelijke connectie te maken.
Binnen USV Hercules zullen op dit moment verenigingsleden in onzekerheid zitten over de toekomst: mogelijk zijn zij werkzaam als ZZP’er, jongeren met een bijbaan in de horeca of werkzaam binnen bedrijven die harde klappen moeten opvangen in deze onzeker periode. Deze periode laat eens te meer zien dat wij elkaar nodig zullen en kunnen hebben binnen en buiten de vereniging. Immers is USV Hercules ooit opgericht met het doel om mensen te “verenigen” door middel van sport.
De Hercules Community staat met elkaar in verbinding door middel van een LinkedIn groep. Deze groep zorgt ervoor dat men geheel vrijblijvend en gemakkelijk de andere leden binnen de vereniging kan bereiken, kan leren kennen en direct contact kan leggen. Het is bovendien een mooie mogelijkheid om zaken en vragen met elkaar te kunnen delen. USV Hercules biedt natuurlijk verschillende mogelijkheden met zowel de accommodatie als de achterban. Niet alleen beschikken wij over een geweldig groot complex waar van alles mogelijk is (horeca, vergaderruimtes, sport(dagen) voor bedrijven), maar bovendien heeft USV Hercules ook nog eens vele honderden leden met ervaring en expertise op allerlei verschillende vakgebieden.
Hoe kan jij nu precies lid worden van deze Community?
Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is via LinkedIn en zoek op de USV Hercules Utrecht of klik op de volgende link https://www.linkedin.com/groups/7453072/. Door het maken van een connectie met de LinkedIn groep kan men deelnemen aan onze eigen Hercules Community.
Heeft u een vraagstuk rondom de wijkinrichting? Of zoekt u bijvoorbeeld voor een klus in huis een goede aannemer? Misschien juist wel iemand die gespecialiseerd is in IT voor op het werk. Maar ook persoonlijke en sociale vraagstukken kunnen worden ingebracht, aan de hele groep tegelijkertijd of heel gericht aan één persoon. De connectie tussen verenigingsleden is makkelijk gemaakt.
Wij kunnen ons voorstellen dat er praktisch wat vragen zijn over de invulling van dit idee. We hopen bovendien de komende periode ook naar een gerichte applicatie (en nieuwe website van USV Hercules) toe te werken. Mochten er mensen zijn die graag met ons meedenken en over dit idee en hoe wij dit nog verder/beter/anders kunnen uitrollen binnen de vereniging (en straks misschien wel daarbuiten?) dan horen wij dat natuurlijk graag. Contact opnemen kan met Jasper (jasperwilshaus@gmail.com of 06-34459282).
Met vriendelijke groet,
Remco Bohms, Roel Hoogendoorn, Stephan Jansen & Jasper Wilshaus